۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰ ق.ظ امیر حسین
هکرها قادر به هک کردن تلویزیون هوشمند سامسونگ هستند تا به کمک دوربین آن به تماشای شما بنشینند

هکرها قادر به هک کردن تلویزیون هوشمند سامسونگ هستند تا به کمک دوربین آن به تماشای شما بنشینند

این روزها جاسوسی از طریق وبکم و میکروفون، راهی است که حتی سازمان FBI هم از آن چشم پوشی نمی‌کند. تلفن همراه، لپ تاپ یا حتی تلویزیون هوشمند، هر یک می‌توانند پنجره‌ای باشند به زندگی و حریم خصوصی شما. در تازه ترین تحقیقات موسسه iSEC، ثابت شده که توسط فرآیندی نه چندان پیچیده، می‌توان به راحتی از طریق وبکم تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، به جاسوسی کاربران پرداخته یا به واسطه هک نرم افزارهای نصب شده بر روی آن، اطلاعات کاربران را به سرقت برد. درست مانند شیشه‌ای که از یک طرف شفاف ولی از طرف دیگر آینه باشد.


ادامه مطلب...
۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امیر حسین
سه شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰ ق.ظ امیر حسین
NFC چیست؟

NFC چیست؟

 NFC مخفف کلمه Near Field Communication است و همان طور که از اسم آن بر می آید مجموعه ای از استانداردهای مخابرات بی سیم در فاصله های بسته و کوتاه است.

تلفن های هوشمند و یا گجت هایی که از امکان اِن‌اف‌سی برخوردارند می توانند به سادگی اطلاعات را بین خود جابه‌جا کنند.

ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امیر حسین
سه شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۰۰ ق.ظ امیر حسین
شبکه Wi-Fi خودتان را هک کنید

شبکه Wi-Fi خودتان را هک کنید

نکته:همیشه هم هک کردن شبکه‎های بی‎سیم غیرقانونی و غیراخلاقی نیست. شاید شما کلمه عبور شبکه شخصی خود را فراموش کرده باشید و نیاز به راهکاری دارید تا آن را بازیابی کنید. شاید می‎خواهید میزان امنیت شبکه خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید خرابکاران به این راحتی نمی‎توانند به شبکه شما نفوذ کنند. هر دلیلی که داشته باشید، چند روش وجود دارد که با استفاده از آن می‎توانید به یک شبکه وای‎فای نفوذ کنید. در ادامه سعی داریم چند نمونه از آن را به شما نشان دهیم. لطفا سعی نکنید از مهارت‎هایی که به آن دسترسی پیدا می‎کنید برای مقاصد نامشروع استفاده کنید.

ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امیر حسین
دوشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۳۰ ب.ظ امیر حسین
علت عدم سرویس دهی بلاگفا به کاربران

علت عدم سرویس دهی بلاگفا به کاربران

 سرویس بلاگفا که سومین سایت اینترنتی ایران به شمار می رود و رتبه ۲۲۳ جهان در سایت الکسا را در اختیار دارد، از روز ۵ شنبه به خاطر انتقال تعدادی از سرورهای خود از دسترس خارج گشته است. در اثر این اتفاق هیچ یک از کاربران نمی توانند به بخش مدیریتی وبلاگ های خود وارد شوند.

تیم مدیریت این سایت در صفحه اصلی، آورده است: «کاربران محترم و همراهان عزیز سایت. نیاز به تغییر مکان سرورهای سایت بود که اینکار در اواخر هفته پیش آغاز شد اما متاسفانه این انتقال طبق برنامه پیش نرفت و در این بین به سخت افزارهای مهم سایت آسیب جدی رسیده است. برطرف کردن مشکل نیاز به چند روزی وقت دارد و احتمالا اینکار تا ابتدای هفته جاری (هفته آخر اردیبهشت ماه) بطول خواهد انجامید و امیدواریم پس از آن خدمات سایت بصورت عادی ادامه پیدا کند. عمیقاً از آنچه پیش آمده متاسفیم. از صبر و شکیبایی شما متشکریم.»

۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۳۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امیر حسین
دوشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ب.ظ امیر حسین
یک هکر خوب باش!؟

یک هکر خوب باش!؟

آیا ویروس‌ها، حمله‌های DDoS یا سرریزکردن بافر برای‌تان سوژه‌های جذابی هستند؟ اگر این‌طور است، می‌توانید به یک هکر قانونمند یا به اصطلاح یک هکر خوب تبدیل شوید؛ کسی که از او به عنوان هکر کلاه‌ سپید، یا هکر آزمایش‌ گر هم یاد می‌شود...
ادامه مطلب...
۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امیر حسین
دوشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۰۰ ق.ظ امیر حسین
تفاوت بین پروتکل POP3 و IMAP

تفاوت بین پروتکل POP3 و IMAP

حتی اگر شما از کاربران حرفه ای کامپیوتر نباشید مطمئنا حداقل یکبار نام POP3 یا IMAP را شنیده اید. از پروتکل های POP3 و IMAP برای اتصال ایمیل سرورها به ایمیل کلاینت ها استفاده می شود. یا به عبارتی دیگر، این دو متد مختلف به شما اجازه می دهند تا ایمیل های خود را بر روی کامپیوتر، موبایل یا تبلت دانلود کنید. هر دوی این پروتکل ها قابل اطمینان هستند و هر دو اجازه دسترسی به ایمیل را به شما می دهند. اما این دو پروتکل تفاوت کوچکی نیز با یکدیگر دارند که در این مقاله سعی کرده ایم به آن اشاره کنیم.

زمانی که یک ایمیل برای شما ارسال می شود، ابتدا به یک سرور ابری منتقل خواهد شد. سپس شما می توانید با اتصال به این سرور ایمیل های خود را مشاهده کنید. قطعا ذخیره اطلاعات کاربران بر روی سرورهای خارجی از لحاظ امنیتی مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. همانطور که می دانید این روزها هم بحث اینترنت ملی مطرح است و چندین سرور ایمیل نیز در داخل کشور راه اندازی شده اند. راه اندازی ایمیل سرورهای داخلی باعث افزایش امنیت اطلاعات کاربران خواهند شد.


ادامه مطلب...
۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امیر حسین
يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۱۴ ب.ظ امیر حسین
پروتکل امنیتی Kerberos

پروتکل امنیتی Kerberos

Kerberos یک پروتکل هویت شناس است که در سرویس های دایرکتوری مانند Active Directory استفاده می شود و به کاربران امکان احراز هویت و ورود به شبکه را می دهد. وقتی یک سرورِ در حال اجرای پروتکل Kerberos، سرویس گیرنده ای را با موفقیت احراز هویت کند آن سرویس گیرنده می تواند به منابع موجود در شبکه دسترسی پیدا کند. این پروتکل در MIT طراحی و توسط IETF استاندارد شده است. اکثر سیستم عامل ها برای ایمن سازی شبکه های سرویس گیرنده / دهنده خود کاملا متکی بر این پروتکل هستند.

ادامه مطلب...
۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۱۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امیر حسین
يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۳۰ ب.ظ امیر حسین
حملات DOS و D-Dos و راه های مقابله با آنها

حملات DOS و D-Dos و راه های مقابله با آنها

DOS (DENIAL OF SERVICE) 
DDOS (DISTRIBUTED DENIAL OF SERVICE)

۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیر حسین
يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۱۰ ب.ظ امیر حسین
انواع هکر ها!

انواع هکر ها!

White Hat


دسته اول ، یکی از بهترین نوع هکر‌ها هستند که دعای مردم همیشه پشت سرشان بوده است . این نوع از هکر‌ها ؛ همیشه به دنبال راه‌های ورود و نفوذ به شبکه را می‌یابند اما هیچ اطلاعاتی را نمی‌دزدند ، بلکه نحوه ورود به شبکه را به وبمستر آن نتورک گزارش می‌دهند تا جلوی نفوذ بیشتر گرفته شود.

ادامه مطلب...
۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیر حسین